19. september 2024
Da gründerne til høstens utgave av Launchpad Accelerator møtte opp til vekstprogrammets kickoff, fikk de to spørsmål: 1) Hvorfor har du meldt deg på Launchpad Accelerator? 2) Hva forventer du å sitte igjen med etter deltakelsen i programmet? Se hva de svarte.
23. oktober 2023
Åtte år med akseleratorprogrammer og over 200 startups på deltakerlista. Det er utgangspunktet når Smart Innovation Norway satser for fullt på oppstartsbedrifter innenfor fagfeltet kunstig intelligens (AI).
11. august 2023
Å presentere oppstartsbedriften din på en engasjerende måte er nøkkelen til å vekke interesse og tiltrekke investeringer. Uansett om du har et innovativt produkt eller en banebrytende idé, er det viktig å kunne kommunisere visjonen din på en måte som fanger oppmerksomheten til lytteren. Her er tre modeller som kan hjelpe deg med å fremstå […]
4. august 2023
Et verdiforslag er en beskrivelse av de unike fordelene og verdiene som et produkt, en tjeneste eller en virksomhet tilbyr til sine kunder eller brukere. Det er en erklæring som oppsummerer hva som skiller en virksomhet fra konkurrentene og hvordan den kan tilfredsstille kundenes behov eller løse deres problemer på en bedre måte.
3. august 2023
En go-to-market-strategi er en plan for å lansere et nytt produkt eller utvide et eksisterende produkt til et nytt marked. Det hjelper deg med å lansere produktet ditt til riktig publikum, med riktig budskap og til riktig tid.
27. juni 2023
Å starte din egen bedrift er en spennende og utfordrende reise. Som gründer er det lett å bli opphengt i å skape et så godt produkt som mulig og finkjemme forretningsmodellen. Det er selvfølgelig viktig å besitte et godt produkt, men kanskje enda viktigere er det å være godt kjent med sluttbruker, betalingsvillige forbrukere og […]
2. juni 2023
Fornøyde kunder snakker høyt og deler opplevelsen sin med andre. De bidrar til å gi kredibilitet og tillitt i en oppstartsfase, som er viktig når du skal ut på markedet med et nytt produkt eller tjeneste.
24. mai 2023
Som gründer, er det viktig å vite hva ditt oppstartsselskap er verdt når du skal forhandle med potensielle investorer. Det finnes ulike metoder for å beregne verdien av et tidligfaseselskap, og ingen av dem er perfekte eller endelige.
16. mai 2023
Å skrive en god søknad til Innovasjon Norge kan være en utfordrende oppgave, men en grundig og gjennomtenkt søknadsprosess vil øke sjansene dine for å få støtte.
13. januar 2023
Etter tre års iherdig og utrettelig jobbing, har Simen Løkka og kollegene i Travision endelig fått gjennombruddet de har drømt om: Anerkjennelse fra det italienske forbundet for lerdueskyting samt sine første salg av videosystemet som skal revolusjonere verdensidretten. De fleste kjenner begrepet VAR, Video Assistant Referee, eller videodommer på norsk, fra fotball. Nå har norske […]
14. mars 2022
Beachhead-markedet er et målmarked som et selskap velger å fokusere på først, for å få fotfeste i et større marked. Dette markedet blir vanligvis valgt på grunn av sin størrelse, vekstpotensial og enkel penetrering.
19. januar 2022
Storeshop tar stadig nye steg – nå sikter de mot utlandet. Investorene ser det samme som oss – markedet trenger produktet vårt, sier daglig leder Håkon Edland Egge. Sammen med Fabian Borch, Preben Borch og Remi Eriksen startet han det som har blitt eventyret Storeshop – en nettbutikkløsning for netthandel mellom bedrift og grossister, agenter, […]